Tudnivalók az autókölcsönzésről

Mitől függnek az autókölcsönzés árak?

Ahogy a globalizáció által egyre kisebbek és áthidalhatóbbak a relatív távolságok, az utazás is egyre szélesebb körben terjed el. Ma már szinte bárki megengedhet magának egy hétvégi kiruccanást Rómába vagy Amszterdamba egy egy fapados járattal. Ha kicsit hosszabb utazást tervezünk ugyanakkor, szükségünk lehet autókölcsönzésre is. Nem mindenhova éri meg saját kocsinkkal elfurikázni, időt és energiát is vesztünk, s olykor még anyagilag sem jövünk ki annyival jobban. Ennél többen vannak, akik munkájuk folyamán keresik egy egy országban, milyen autókölcsönzés lehetőségek vannak. Akármelyik csoportba is tartozol, egy biztos, nagyon nehéz kiigazodni azon, hol milyen feltételekkel és árakkal dolgoznak. Éppen ezért jó előre nézegetni és felkészülni a témában, mert a gyakorlott kocsibérlők sem ismernek tuti módszert arra, hogyan találjuk meg az igényeinknek megfelelő legolcsóbb ajánlatot.

Autókölcsönzés költségei

Az igazán faramuci az, hogy ha valaki tudja, hogyan működik az autókölcsönzés külföldre, még simán okozhat neki meglepetéseket az autókölcsönzés Pécs környékén. Annyira eltérő kalkulációk és költségek járják, hogy ember legyen a talpán, aki ezt követni bírja. Van pár dolog persze, amire egy idő után számítasz, ha már párszor túlestél ezen a műveleten. Az egyik legszembetűnőbb, hogy mennyi időre akarsz kocsit. Értelemszerűen három napra magasabb lesz a napidíj, mintha két hétre viszed el. Ugyanígy magától értetődő, hogy egy kilenc fős kisbusz többe kerül, mint egy személyautó. Autókölcsönzés esetén, ahogy repülőjegy vásárlásnál, nem mindegy, kin keresztül teszed. A legjobb, ha a céged szerződött ügyfele egy nemzetközi kölcsönzőnek, aki így mindenhol ugyanazokat a feltételeket tudja biztosítani, avagy ha te magad valamilyen tagságon keresztül érsz el hasonló feltételeket. Ez azért se rossz, mert így tudhatod látatlanba is, hogy ez egy megbízható cég. Sajnos sokszor vannak simliskedések, és igen kellemetlen, ha helyszínen derül ki egy egy rejtett költség, ami gyakran kényszerhelyzetekbe is viszi az embert. Nem jó élmény, és egy kocsi esetében fontosabb is a biztonság, a nyugodt lelkiismeret, mint, hogy napi tíz euróval olcsóbbat találjunk.

Autókölcsönzés olcsón

Ilyen nem nagyon van. Az autó érték, el kell fogadni, hogy költségekkel jár a biztonságunk. Lehet pár dolgon persze faragni, ha tisztában vagyunk vele, miként lehetünk okosak. Először is előre foglalni jobb. Az árak gyakran emelkednek, ahogy egyre jobban fogy a rendelkezésre álló flotta, illetve számodra is csak szűkül a választék. Az se mindegy, hogy a határautó.hu autókölcsönzés idejére esik-e valamilyen hétvége vagy ünnepnap, ezek felárasak lehetnek. Ha teheted, nyitvatartási időn belül vidd vissza, azon kívül szintén extra díjat számolhatnak fel. Emellett ugyan kényelmes az autókölcsönzés kötelező körein már a reptéren túlesni, hogy ne kelljen a csomagokkal utazni a helyi közlekedésben, de a reptéri illeték miatt ez ismét többletköltséget jelent a számunkra, ugyanígy, ha máshol adod le az autót, mint ahol felvetted, nekik ott el kell szállítaniuk majd helyette a kezdőpontra és ennek lehet felára. Az sem mindenhol mindegy, hol bankkártyával vagy hitelkártyával fizetsz. Sokan keresik a lehetőségét annak, hogy az autókölcsönzés kaució nélkül megoldható legyen. Van ilyen, nem mondom, hogy nincs. De eleve legyen gyanús. Ha pedig nem gyanús, tudd, hogy ez a drágább megoldás. Mert a kaució ugye arra szolgál, hogy sérülés esetén, legyen miből kifizesse a cég a kárt. Ennek hiányában viszont ugyanezt a kockázatot a mindenkori napidíjba kell bekalkulálja. Igazságtalannak hangzik, de sajnos igaz, akinek több pénze van, és ki tudja pengetni a kauciót, olcsóbban megússza az autókölcsönzés költségeit is.

Autókölcsönzés extrák és biztosítás

Amin az emberek spórolni szeretnek az a biztosítás. Tény, hogy ez az a költség, amit senki sem fog rajtunk számon kérni, mielőtt odaadnák a kocsikulcsot, de mégse a legjobb ötlet lespórolni. Ugyanígy érdemes inkább két sofőrre biztosítani a kocsit. Elhagyhatónak tűnik és összesen soknak is ezek végösszege, de csak egyszer kell balul elsüljön egy autókölcsönzés és ott állunk befürödve. Mert ha teszem azt koccanunk és mindenki jól van, akkor is ott állunk kiszolgáltatva, hogy akkor most vajon mennyi pénzt fog kinek a kicsodája megállapítani kárként. Azt mind leverik rajtunk. Emellett gyakori, hogy csak egy sofőrre kötik a biztosítást aztán két nap alatt háromezer kilométer után a sofőrt muszáj felváltania valakinek, mert mit ad Isten, nem bírja szegény? A nemzetközi turista buszokon sem véletlenül dolgozik felváltva két sofőr, ezen az összegen pedig már végképp nem múlhat az autókölcsönzés. Az utolsó költségcsokor, amin elgondolkodhatunk azok az olyan extrák, mint beépített GPS, tetőcsomagtartó vagy a gyerekülés. Ne a gyerekülésen kalmárkodjunk, ha kehet. A biztonságos és előírásoknak megfelelő közlekedéshez előírtan kell vezetnünk és az Unión belül gyerekülést bizony használni kell. Ennek költségéről érdemes előre tájékozódni és mérlegelni, hogy otthonról jobb-e magunkkal cipelni egyet vagy helyszínen bérelni volna gazdaságosabb?